În pandemie, companiile pot răspunde mai rapid și mai eficient decât guvernele

“Această criză globală va schimba fundamental modul în care gândim, ne comportăm și consumăm. Acesta este un moment în care brandurile pot dovedi că se gândesc mai întâi la oameni, nu la profituri.” – Richard Edelman, CEO Edelman

Un studiu realizat de Edelman în 12 țării, despre rolul critic pe care companiile îl au în timpul pandemiei, dezvăluie puterea brandurilor într-o astfel de perioadă și nevoia urgentă ca ele să acționeze. Ce se așteaptă de la companii:

  • să se implice, să ofere ghidare, să ia măsuri concrete pentru a răspunde noilor provocări din societate;
  • să găsească soluții, nu să vândă emoții și imagine. 84% dintre respondenți spun că își doresc ca publicitatea să se concentreze asupra modului în care brandurile îi ajută pe oameni să facă față provocărilor de viață legate de pandemie. 57% vor ca brandurile să oprească orice publicitate sau campanie de marketing care implică umor;
  • să se reorienteze spre produse care să-i ajute pe oameni să depășească această perioadă dificilă. 71% dintre participanţii la studiu spun că, dacă simt că un brand pune profitul deasupra interesului oamenilor, îşi vor pierde definitiv încrederea în el;
  • să protejeze bunăstarea și securitatea financiară a angajaților și furnizorilor lor, chiar dacă acest lucru înseamnă pierderi financiare substanțiale până la încheierea pandemiei;
    să încheie parteneriate cu guvernele pentru a răspunde nevoilor celor mai afectați de criză;
  • să fie o plasa de siguranță și să umple golurile lăsate de guverne în lupta împotriva noului coronavirus. 62% dintre respondenți cred că țările lor nu vor depăși această criză, dacă brandurile nu își asumă un rol important. 55% spun că, în multe cazuri, companiile răspund mai rapid și mai eficient decât guvernele;
  • să fie o sursă de informare credibilă și utilă în timpul crizei, să-și folosească influența pentru a educa, oferind oamenilor instrucțiuni despre cum să se protejeze. 84% doresc ca platformele sociale ale brandurilor să creeze un sentiment de comunitate și să ofere sprijin celor care au nevoie.

Studiul a fost finalizat pe 26 martie 2020. Au fost intervievate 12.000 de persoane din Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Sud Africa, Coreea de Sud, Marea Britanie și SUA.